Header Top Header Top

Kratki vodič za kupovinu i korištenje pametnog telefona!

Od pojave mobitela najveći napredak u tehnologiji izrade je napravljen pojavom pametnih mobitela s touch ekranima (smartphone). Pametni mobiteli se temelje na operativnim sustavima sličnim desktop računalima i s time njihova iskoristivost i prilagodba nema granica. Tu su potrošači u velikoj prednosti naspram starijih mobitela jer svaki može sebi kreirati funkcionalnost mobitela prema osobnim afinitetima. Neizmjerno je koliko prednosti donosi takav mobitel ali također kod kupnje i korištenja takvog uređaja treba biti oprezan te obratiti pažnju na više stvari da se ne bi korištenje pametnog telefona pretvorilo u veoma loše iskustvo. Moja preporuka svima koji nisu upoznati s radom na smartphonima pogotovo kupcima srednje i starije dobi neka na početku traže pomoć i savjete za korištenje telefona. Pogotovo kod kreiranja postavka za korištenje prijenosa podataka koji mogu donesti velike račune ako se uzima neadekvatni tarifni model operatera.

Na tržištu pametni mobiteli koriste četri operativna sustava. Google Android, Apple iOS, Windows Phone i Blackberry. Windows su za sada relativno malo zastupljeni zbog toplo-hladno politike Microsofta, Blackberry se iz godine u godinu sve manje koristi, iOS od Appla konstantno drži svoje kupce uz visoku razinu kvalitete izrade iOS i samih uređaja koji podržavaju iOS sustav a najzastupljeniji je Android operativni sustav koji zbog otvorenosti koristi najveći broj proizvođača mobilnih uređaja na svijetu uz povoljne cijene i na koje se ovi savjeti najviše odnose.

  1. – Za neko suvislo i normalno korištenje mobitela s Android sustavom poželjno je uzeti uređaj s minimalno 1 GB RAM radne memorije zbog zahtjevnosti operativnog sustava i ostalih aplikacija koji koriste tu memoriju i fluidnosti u svakodnevnom korištenju.
  2. – Preporuka je uzeti mobitel s minimalno 8 GB memorije za sistem, aplikacije i pohranjivanje. Kod mobitela s 4 GB memorije i manje koji su i jeftiniji na tržištu i s time dostupniji potrošačima korisniku je dostupno samo nešto iznad 1 GB memorije ili manje za aplikacije i pohranu što je premalo za neko ozbiljnije svakodnevno korištenje. Samo Facebook s nadogradnjama ima već preko 150 MB, a svakodnevne nadogradnje aplikacija prelaze i 30 MB. Tu dodatna memorijska kartica donekle spašava stvar ali svaka aplikacija koristi dio memorije telefona tako da tih 4 GB (tj. 1 GB za korisnika) ubrzo postane premalo i korištenje mobitela postaje problematično. To nisu razlozi da potrošač zatraži pravo na jamstvo jer je uređaj u biti ispravan. Jedini lijek tada je deinstalirati većinu aplikacije koje nisu neophodne. Tu su problem i predinstalirane aplikacije od strane operatera koje se ne koriste a ne mogu se deinstalirati i zauzimaju dosta prostora.
  3. – Na smartphonima što manje koristiti razne programe za čiščenje, ubrzavanje sustava i štednju baterije jer u pravilu ti programi zauzimaju dosta resursa sustava i upravo nerijetko rade suprotan učinak. Pogotovo kod slabijih modela.
  4. – Imali smo dosta pritužbi u Udrugu na ogromne račune i po par tisuća kuna kod korištenja pametnih telefona. Moramo biti jasni. Pametni mobitel ima operativni sustav i aplikacije. Oni su tako napravljeni da stalno nešto rade u pozadini i da stalno traže nadogradnje i pri tome koriste dostupne internet mreže preko trenutne aktivirane usluge kod telekoma. Kupci koji nisu upoznati s tim i nisu podesili stavke telefona bivaju iznenađeni s visokim računima za prijenos podataka pogotovo ako koriste neke osnovne pakete pružatelja usluga. To se može riješiti na dva načina. Privremeno riješenje je u postavkama mobitela složiti da prijenos podataka ide isključivo preko WI-FI i zablokirati promet putem trenutne telekom usluge a trajnije riješenje je ugovoriti paket uslugu s većim dostupnim prometom podataka ili postojećoj povećati prijenos podataka i što mjesečno iznosi par desetaka kuna.
  5. – Mnogi vlasnici u mobitelima drže svašta od slika, videa do tajnih podataka: oib, računi u banci, zaporke s raznih servisa i računa, kreditnih kartica, razne zabilješke. Pošto nam je mobitel stalno pri ruci to nam olakšava svakodnevni život jer su nam podaci odmah dostupni pri ruci. Problem je ako se mobitel izgubi. Zato je poželjno da se takvi podaci ne drže u mobitelu jer bi ih neko mogao zlorabiti. Bolja alternativa je spremanje podataka na razne servise u tzv. oblaku putem besplatnih aplikacija instaliranih na mobitelu Microsoft OneDrive, Dropbox, Google Drive, Box, Mega, Amazon Cloud Drive koji imaju od 2 – 50 GB besplatnog prostora za pohranu, dostupni su u svakom trenutku i dosta su sigurni servisi. Naravno tu treba imati na umu da internet nikada neće biti 100% sigurna zona privatnosti.

(N.D.)

Leave a Reply