Header Top Header Top

Deset temeljnih načela politike zaštite potrošača

Europska unija već dugi niz godina konstantno unapređuje učinkoviti sustav zaštite potrošača. Takav odnos prema potrošaču je nezaobilazni dio demokratskog imiđa tih država i relevantni pokazatelj stupnja civiliziranosti. Slijedom napredne politike zaštite potrošača 2004. godine u dokumentu koji je izdala Opća uprava Europskog povjerenstva za zaštitu zdravlja i potrošača (European Commision, Health & Consumer protection directorate – General)  – Zaštita potrošača u Europskoj uniji donosi deset univerzalnih, praktičnih i tržišno provodljivih temeljnih načela politike zaštite potrošača. Ovim dokumentom se sve zemlje članice Europske unije prema zakonodavstvu Europske unije obvezuju na minimalnu razinu zaštite koju moraju pružati potrošaču.

Deset temeljnih načela politike zaštite potrošača jesu:

  1. Kupujte što želite i gdje želite
  2. Ako proizvod nije ispravan, vratite ga
  3. Visoki sigurnosni standardi za prehrambene artikle i ostale proizvode
  4. Znati što jedete
  5. Ugovori moraju biti nediskriminirajući i transparentni za potrošača
  6. Ponekad potrošač može promijeniti svoje mišljenje
  7. Stvoriti uvjete kako bi potrošač mogao usporediti cijene i ostvariti pravo na izbor
  8. Potrošač ne smije biti prevaren i zavaran
  9. Potrošač mora biti zaštićen i u vrijeme dok je na godišnjem odmoru ili putovanjima (u zemlji i inozemstvu)
  10. Učinkovita naknada štete u prekograničnim sporovima

Leave a Reply